گروه های سرود جنوب کرمان  جان تازه ای می گیرند 

گروه های سرود جنوب کرمان  جان تازه ای می گیرند 

تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۴۰۰
ایمان عباس زاده گفت: بزودی نمایندگانی از تهران و مشهد برای سرکشی از گروه های سرود و نیز بررسی مشکلات آنها به منطقه جنوب کرمان سفر می کنند و امیدواریم با حل مشکلات آنها جان تازه ای بگیرند.

«ایمان عباس زاده» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، با یادآوری حضور در گردهمایی بزرگ باشگاه سرود همصدا به نمایندگی از مربیان گروه های سرود برتر استان کرمان و جنوب، گفت: بنده در این نشست که به دعوت موسسه فرهنگی و هنری کساء تهران با رویکرد، هم اندیشی و حمایت از گروه های سرود برتر کشور در مشهد مقدس برگزار شد، حضور یافتم.


مربی گروه سرود شهید پایدار کانون ولایت جیرفت افزود: در این گردهمایی از هر استان یک نفر به عنوان مربی گروه سرود برتر که بیشترین مقام را در جشنواره های مختلف کسب کرده، حضور داشت.


وی بیان کرد: بنده نیز به نمایندگی از گروه های سرود سطح استان کرمان حضور یافته و در ابتدای سخن به تعداد گروه های سرود سطح استان و منطقه اشاره کرده و تعداد گروه های سرود فعال را نیز برشمردم.


عباس زاده هدف خود را از حضور در این گردهمایی بیان مشکلات، آسیب ها و تهدیدات حوزه هنر سرود و به ویژه طرح مشکلات و دغدغه های گروه های استان، دانست و اظهار کرد: تاریخچه ای از شکل گیری گروه های سرود استان و منطقه را بیان کرده و به ظرفیت ها و وجود استعدادهای شگرف حوزه هنر سرود در منطقه اشاره کردم.


مربی گروه سرود شهید پایدار کانون ولایت جیرفت با اشاره به این که تنها پنج گروه سرود مشکلات خود را برای بنده ارسال کرده بودند، ابراز کرد: همچنین در گردهمایی بزرگ باشگاه سرود همصدا، مشکلات گروه های سرود شهید بامری از قلعه گنج، منتظران آفتاب عنبرآباد، عشاق النبی کرمان، جوانان قرآنی ساردوئیه، شهید همت قلعه گنج و نیز گروه سرود شهید پایدار را مطرح کردم.


وی ادامه داد: در خصوص گروه سرود شهید پایدار نیز به بیان تاریخچه شکل گیری این گروه سرود، دلیل انتخاب عنوان شهید پایدار برای آن، نحوه تمرینات بچه ها در دوران کرونا توضیحاتی را ارائه کردم.


عباس زاده اظهار کرد: یکی از مشکلات پیش روی گروه سرود شهید پایدار، عدم امکانات لازم برای تولید نماهنگ است و بر همین اساس کار تولید متوقف شده در مدت فعالیت این گروه تعداد اندکی نماهنگ توانستیم تولید کنیم.


مربی گروه سرود شهید پایدار کانون ولایت جیرفت اضافه کرد: همچنین لوازم اولیه همچون میکروفن و لباس، با هزینه شخصی و کمک والدین بچه ها خریداری شده است.


وی ضمن ابراز تاسف، عنوان کرد: در جنوب کرمان حوزه هنری وجود ندارد و متاسفانه حوزه هنری مرکز استان کرمان از ما حمایت نمی کند.


عباس زاده بیان کرد: در جنوب کرمان استعدادهای بالقوه ای در حوزه هنر سرود وجود دارد که نیاز به کشف و شکوفا شدن دارند که برای تحقق این مهم نیاز به توجه و حمایت ویژه متولیان فرهنگی منطقه است.


مربی گروه سرود شهید پایدار کانون ولایت جیرفت در خصوص نتایج حضور در این گردهمایی، گفت: بزودی نمایندگانی از تهران و مشهد برای سرکشی از گروه های سرود و نیز بررسی مشکلات آنها به منطقه جنوب کرمان سفر می کنند.


وی در خاتمه یادآور شد: در گردهمایی بزرگ باشگاه سرود همصدا برای برخی از مشکلات مطرح شده گروه های سرود استان کرمان و جنوب پیشنهادات و راهکارهایی ارائه شد.

پایان پیام/ 586